Menu Close

EMOCINIS ŠANTAŽAS

Žmonės yra linkę vienaip ar kitaip manipuliuoti. Emocinio šantažo apraiškos dažnai pastebimos socialinio darbo lauke, tarp paslaugos gavėjo ir paslaugos teikėjo. Pabandžius kartą klientui peržengti normalaus, leistino elgesio ribą, atsiranda įprotis manipuliuoti. Būna tiesmukų, kategoriškų šantažuotojų, kurie nuolat tiesiogiai grasina, kas bus, jei jų nepaklausysime ir labai aiškiai pasako, ko tikėtis. Mokslinėje literatūroje pateikiami tokie manipuliatorių tipai: simpatiškasis manipuliatorius, manipuliuotojas gundytojas, manipuliuotojas altruistas, išsilavinęs  manipuliuotojas, manipuliuotojas drovuolis, manipuliatorius diktatorius.

 Norinti išvengti aukos vaidmens, reikia pakeisti nusistatymą, kad būtina daryti viską, jog kitas būtų patenkintas, nes jis geriau žino, kas yra gera, o kas – bloga. Būtina įprasti galvoti, kad žinau, ko noriu, ir darau tai, kas patinka man bei aplinkiniams. Toks apsisprendimas leidžia naujai, pozityviai įvertinti ir poelgius, kuriuos pasirenka nebenorintis būti auka žmogus. Klientų bandymas manipuliuoti, šantažuoti, dažnas stresas – visa tai socialinių darbuotojų kasdienybė.  Norint suprasti ir išmokti, kaip su tuo kovoti, valdyti emocijas ir pagerinti ne tik savijautą, bet ir darbo produktyvumą Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centro individualios priežiūros  darbuotojai ir socialiniai darbuotojai spalio 16 d. dalyvavo mokymuose „Manipuliacijos kiekviename žingsnyje. Kaip neįkliūti “. Mokymus vedė socialinė darbuotoja, lektorė, komunikacijos specialistė Toma  Burinskytė.

Mokymų metu įgytas žinias, įtvirtinome dirbdami komandose ir nagrinėdami įvairias situacijas, mokėmės suprasti, kada yra mumis manipuliuojama, kaip manipuliacija pasireiškia realiame gyvenime.

Pakruojo NSPC vyresniosios socialinės darbuotojos Rima Diliūnienė ir Sandra Pupinienė

 

Skip to content